середа, 18 січня 2017 р.

Водохреща

Свято Водохреща (Хрещення Господнього) святкується 19 січня. Ця дата являється незмінною з року в рік.




Водохресний святвечір (навечір’я Богоявлення)
       18 січня напередодні Водохреща за православним обрядом святкується «Голодна кутя», або другий Святий Вечір. Також його називають Водохресний святвечір. Увесь цей день віруючі люди нічого не їдять — постять. Сідають вечеряти, коли вже засяє вечірня зоря. На вечерю подають пісні страви — смажену рибу, вареники з капустою, гречані млинці на олії, кутю та узвар. Після вечері всі кладуть свої ложки в одну миску, а зверху — хлібину, «щоб хліб родився».
           Згідно Біблії саме в цей день був похрещений Ісус Христос, коли досяг 30-ти річного віку. Так почалося його відкрите служіння народу. Найкраще цей момент представлений на картині «Явлення Христа народу» художником О.Івановим.
Але процес хрестин в ті роки мав трохи не такий вигляд як зараз. Тому про це теж варто сказати.
В перекладі з грецької мови слово «хрещення» означає «занурення у воду». Вода вважалася символом очищення. 
       Свято Водохреща, що відзначається 19 січня, має й іншу назву — Богоявлення. Може виникнути закономірне запитання: чому Богоявленням названий не день народження Ісуса Христа, а саме цей день. Відповідь проста: справжній день не той, у який Христос народився, а той, у який він хрестився й освятив воду.
Святкувати Богоявлення християни почали ще з апостольських часів. Збереглося свідчення святителя Климента Олександрійського від II століття про нічне пильнування, яке вчиняється перед святом Водохреща Господнього. Починаючи з III століття, Григорій Чудотворець, мученик Іполит і всі великі отці Церкви проводили в день свята особливі розмови з паствою, у яких роз’яснювали його зміст.
       Свято Богоявлення Господнього у перших віках християн­ства вважався збірним, бо стосувався кількох подій із життя Ісуса Христа, які свідчили про Його божественність, а саме: його Різдва, поклону мудреців, Хрещення, чуда в Кані Галилейській і чудесного розмноження хліба. Тому й нашу назву “Богоявлення” треба розу­міти у множині, бо вона означає празник святих Богоявлінь.